Sunday, May 16, 2010

SIBU MENGUNDI...China V China

Hari ini pengundi Sibu keluar mengundi bagi menentukan sama ada BN atau DAP akan wakili mereka. Keputusan akan menunjukkan kepada kita sama ada China di Sibu berpendirian sama dengan majoriti Cina di Semenanjung atau Hulu Selangor. Pada saya siapa pun menang di Sibu tidak membawa banyak impak kepada apa yang berlaku di Malaysia.
.
Hakikatnya suku pertama tahun ini pertumbuhan GDP 10.1%, majoriti rakyat nampak yakin dan puas hati dengan tindakan dan pimpinan PM Najib. Bab pembangkang tak setuju tu biasalah sejak bila mereka bersetuju dengan kerajaan dan kalau baca Harakah macam2 putar belit dilakukan siap dengan dalil lagi. Harap satu hari nanti mereka sedar dan mula mengtafsir mengikut ajaran Islam sebenar dan jangan menggangap Islam itu untuk mereka sahaja.
.
PKR nampaknya makin bercelaru dengan seorang lagi lompat kapal dan mengikut para nujum ramai lagi akan tinggalkan kapal yang nampak makin karam. Kedah yang nampak kukuh bawah pimpinan Azizan PAS kini mula bergelora, harap taklah jadi macam Perak pulak. Buatlah apa yang terbaik dan termampu Azizan untuk selamatkan pimpinan PAS di Kedah, kalau tidak nanti BN pulak dipersalahkan.
.
Nampaknya kalau Malaysia aman damai dan maju ia akan merugikan pembangkang kerana politik mereka memerlukan keadaan haru biru untuk berjaya. Tapi ada akau kisah tentang pembangkang? Yang penting negara terus maju dan pemimpin dari parti mana sekali pun berkhidmat untuk rakyat ....... kalau tidak selamat jalan YB.

No comments: