Friday, August 20, 2010

Apa nak jadi... Guan Eng masuk doa Jumaat

Entah apa dah jadi kepada pada Imam dan Ulama yang benarkan atau galakkan nama Guan Eng didoakkan dalam khutbah Jumaat mengenepikan Yang Di Pertuan Agung dibeberapa Mesjid di Penang. Taksub betul mereka ini kepada pemimpin DAP tu sampai sanggup berbuat pekara yang tidak terfikir diakal seorang Muslim. Nampaknya Ramadan bukan membawa berkat kepada gulungan ini tapi terus sesat dan menyesatkan.
.
Mudah mudahan Allah akan terus memberi kewarasan dan keinsafan kepada majoriti umat Islam Negara ini supaya dapat membezakan antara kebaikan dan keburukan dan sokongan yang membawa kehancuran.

10 comments:

Anonymous said...

tolong semak dan check sumber sebelum buat tuduhan..anda tau masjid mana?bilal mana?
kalu sumber berita ini dari mainstream media.. aku bangkul sampah kah saja isu baca doa ni!lagi satu kalu ya pun tolong cari nas2 hadis dn quran yg mengharamkan umat islam mendoakan kesejahteraan pemimpin bukan islam yg adil, tidak zalim kepada rakyat yg diperintahnya?

Anonymous said...

Lim Guan Eng said;

"This is an EVIL LIE by UMNO to
turn the people against us".

...mat otak tak berkarat...

Anonymous said...

Bro, ada bukti ke? Xde bukti jatuh fitnah.

Anonymous said...

Tolong post ni sat ; kalu malam tak keluar memang sah..berani buat tak berani jawab..


Guan Eng diserang
Muka depan Utusan Meloya hari ini terus memainkan sentimen perkauman Melayu meloya sempit dan yang terbaru umno cuba mengheret Guan Eng dengan Agong pula kononnya khutbah kedua Jumaat menggantikan nama Guan Eng dari nama Agong.

Sebagai rakyat P.Pinang, sharpshooter terasa amat malu dengan sikap dangkal umno yang seolah gila talak meroyan tak tentu pasal.

Bukti tidak ada tetapi terus serang Guan Eng dengan tuduhan tersebut malah Guan Eng semalam menafikan dan beliau tidak tahu menahu pun dan telah arahkan YB Malik Kassim selaku Exco Agama untuk menyiasat perkara tersebut.

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2010/08/guan-eng-diserang.html

Anonymous said...

lepas ni lim guang eng jadi sultan pulau pinang pulak ...abih la org melayu....kakakakakak

jaflam said...

Dah terpampang kat muka depan Utusan...kalau palsu samanlah UM dan ZAhid Hamidi serta bagi bukti kepalsuannya. Saya tak pernah jumpa nas yang suruh doa untuk orang seperti Guan Eng,kalau dah seronok sangat hendak doakan dia teruskanlah dan tahniah kerana menyokong perbuatan tersebut.

Yang sahih meroyan ada di Perak. Ayuh Guan Eng buktikan pembohongan UMNO dan saman jangan tak saman. Memang sedap menghentam UMNO dengan yang betul dan fitnah tapi bila kena hetam barulah rasa pedih dan sakitnya. Yang namanya DAP dan MCA saya tak pernah percaya ikhlasnya kepada Islam mau pun Melayu.

Anonymous said...

Saja nak tau ditakdirkan calun cina mca/bn dan calun melayu pas untuk pilihan raya ditempat tuan mengundi.
Apa pilihan tuan?
Adakah tidak turun mengundi
Adakah kertas undi dirosakkan
ha ha ha

Mat melake

Anonymous said...

sampai macam tu sekali sampai MCA pun x percaya..abihla UMNO camni..suku sakat dah tak percaya geng sendiri!!gerombolan..oh gerombolan!

Anonymous said...

Kalau sahih perkara ini berlaku, semoga Guan Eng mendapat hidayah.

Tapi lebih dikesalkan, sejak kebelakangan ini ada saja pihak2 tertentu mempersoalkan hak org melayu etc.
Musykil mengapa perkara spt ini berlaku??

jaflam said...

Ala mat saya bukan fanatik politik atau taksub pada mana2 fahaman. Soalan sdr tak payhlah saya jawab sbb undi tu kan rahsia tapi kalau nak tahu tengoklah ADUN ditempat saya mengundi.