Sunday, April 25, 2010

Zaid Tumbang.... PKR Kecundang




Ramalan nujum pak belalang dari blog pro pembangkang seperti Malaysian Insider, Malaysiakini, Malaysia Today dan juga Sakmongkol meleset apabila BN berjaya menumpaskan PKR di Hulu Selangor dengan kelebihan 1,725 undi. Walaupun berdepan dengan cabaran yang hebat dari PR yang memerintah Selangor serta masallah pemilihan calon yang tidak direstui MIC, MCA yang baru keluar dari ICU dan juga orang UMNO yang mahukan calon Melayu, akhirnya BN berjaya juga. Kemenangan tetap kemenangan dan ia adalah lebih dari 198 undi majoriti yang diperolehi PKR dahulu. Seperti biasa undi kaum Cina tidak boleh diharapkan langsung manakala kesetiaan pengundi Melayu telah membawa kemenangan ini.
.
Syabas kepada jentera BN yang bertungkus lumus untuk memastikan kemenangan. Namun mulai sekarang BN perlu berkerja lebih kuat memenuhi janji yang dibuat serta meneruskan khidmat kepada rakyat. Kemenangan kali ini tidak akan menjanjikan kemenangan pada PRU 13 nanti. Kamalanathan perlu membuktikan yang dia adalah pilihan yang tepat bagi pengundi Hulu Selangor.
.
Bagi pihak PKR terimalah kekalahan ini dengan hati terbuka dan hentikan sikap suka menyalahkan pelbagai pihak bila kalah. Anda telah melakukan segalanya yang baik dan buruk untuk memenagi pilihan raya kecil ini, tetapi gagal. Salahkan diri sendiri dan kalau mahu menang dimasa depan berkhidmat dan kerja dengan lebih keras untuk rakyat. Jangan asik berpolitik, tetapi pembangunan dan kepentingan rakyat tidak dijaga.
.
Pada Zaid yang telah kalah, tak payahlah menuduh kononnya BN membeli undi, kerana rakyat lebih cerdik daripada itu. Dia patut malu meminta sokongan orang Melayu kerana telah banyak kali memperlekehkan kepentingan Melayu dan Islam dengan menyokong kaum yang mempertikai keistemewaan orang Melayu seperti yang termaktub dalam perlembagaan.

9 comments:

Anonymous said...

tabur sampai 60 juta..takkan menang banyak tu je..lepas tu kata dapat sokongan lawak betul...

Anonymous said...

Najib dan Muhyiddin senyum mengangkat tangan Kamalanathan, tetapi senyum itu tidak dapat menyembunyikan kebimbangan Najib dan Muhyiddin bahawa BN masih gagal mengembalikan sokongan rakyat sepenuhnya.

Yang nyata BN masih bergantung sepenuhnya kepada pengundi Melayu luar bandar dan Felda serta juga pengundi India luar bandar dan estet. BN gagal memperdaya dan menipu pengundi Cina. Malah sokongan pengundi Cina meningkat sehingga ke tahap 75 % pada PRK Hulu Selangor ini.

jaflam said...

Yang mendapat keuntungan adalah rakyat Hulu Selangor dapat projek dari BN dan PR,janganlah pura2 buat bodoh tentang apa yang Khalid dan Zaid buat dan beri kpd pengundi HS. Belajarlah terima kekalahan dengan lapang dada.

Anda bercakap macam orang bandar semua tak sokong BN, yang tak sokong adalah orang macam sdr tapi ramai lagi mereka yang berfikiran terbuka dan dapat menilai kebaikan dan apa yang sedang diushakan oleh Kerajaan dan apa yang sedang dilakukan oleh PR. Undi Cina akan sentiasa berada kepada DAP dan parti yang menjaga kepentigan sempit mereka, cuma orang Melayu yang tidak sedar diri yang masih berbangga dengan pendirian perkauman mereka.

HS membuktikan Melayu penyokong BN tidak bersifat perkauman serta gila kuasa seperti Anwar yang sanggup buat apa saja untuk berkuasa.

Anonymous said...

salam sedara jaflam

HS membuktikan Melayu penyokong BN tidak bersifat perkauman serta gila kuasa seperti Anwar yang sanggup buat apa saja untuk berkuasa...gila kuasa!!sapa BN atau Anwarr???

sapa yg selama nihh menggunakan segala kepentingan awam untuk kegunaan kepentingan mereka sendiri??

Di kaca TV..media massa...tak cukup dengan itu dipapan tanda projekkk...sapa yg gila kuasaa!!!!

jaflam said...

Slm anon,
Kalau itu menjadi tanda ukur sdr samalah dengan Khalid yg salah guna kuasa rampas tanah dari YBK kerana dia tidak dilantik jadi Pengerusi. Dinegeri yang dikuasai PR semua kemudahan mereka guna dan tak beri BN guna, kalau PR memerintah kerajaan Persekutuan lagi teruk agaknya yang dilakukan.

Kalau BN teruk sangat PR tidak akan menang di lima negeri dulu. Sdr masih tak mahu terima gila kuasa Anwar yang cuba rampas kuasa dengan suruh wakil rakyat BN lompat parti untuk perintah negara, tapi bila kena batang hidung sendiri di Perak memberontak bagai nak rak tak boleh terima yang pengikut sendiri dah bosan dengan PKR.

Anonymous said...

maaf sedara jaflam...sama sahaja maksud anda saya dgn khalidd..wakakakaka...ttg kes tanah(hak negeri selangor sebelum PR memerintah)..jadi khalid memang berhak membuka balik file tanah tersebut... YBK hanya dijadikan platform untuk mengaburi mata rakyat..untuk menghalalkan agenda yg tersembunyi individu2 (konon baek la) serta kroni masing2 yang temoloknya tak pernah puas dengan apa yang dimiliki...mau dan mau lagi..x pernah cukup...rakyat dapat lah jugakk tapi ciputtt...


tentang 16sept memang sahh PAK lahh tak competent..jadi x salah dan sangat2 berbeza dgn kes PERAK dimana AHLI PAKATAN LOMPAT PARTI kerana x puas ati kerana x dapat apa yg dihajati..malah di kidnapped pula oleh PiHAK tertentu..x ka cerita kartun namanya...

maaf yar jaflamtira

jaflam said...

No prob mmg cerita katun dan pelakun utamanya Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

dan jibby bersama stand-in artist nyeee shyfoll..hahahahahahahahah

Anonymous said...

pusing punya pusing, hujah punya hujah...yang pasti BN menang, PKR kalah...relax bro...jom kita minum kopi...