Tuesday, August 11, 2009

Bila Agama & Bangsa diHina....Dimana kita



Saya pernah menulis bahawa yang akan menghancurkan orang Islam dan Melayu ialah bangsa itu sendiri kerana orang China dan India tidak berupaya melakukannya sendiri. Ini memang ditahu benar oleh mereka, sebab itu mereka menggunakan taktik Yahudi memecah belah orang Melayu seperti Yahudi pecah belahkan orang Arab. Akibat Melayu berpecah sekarang orang Cina dan India dalam DAP dan PKR telah berani menghina dan mencaci Agama Islam dan orang Melayu secara terang terang. Dalam keadaan sebegini kemana pergi nya pejuang Islam, Tok Guru dan Ulama dari PAS yang senyap sunyi dan tidak sanggup menyokong Datuk Dr. Hassan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor, yang mahu arak tidak dijual dikawasan majoriti Melayu di Shah Alam. Menteri Besar Selangor, orang Islam pun sudah berpaling tadah kepada agama sendiri kerana fahaman politik songsang dan membabi buta. Kenapa bekas ahli koprat tersohor PKR ini menjadi buta hati dan mata dalam isu yang jelas dan semudah ini? Mungkin disini ada hikmah bagi majoriti umat Islam untuk menilai siapa sebenarnya yang menjadi pengkhianat bangsa dan Agama.

Bangsa Melayu adalah satu kaum yang paling tinggi budi bahasa dan tolerasi dalam dunia ini. Pergilah keseluruh pelusuk dunia dan buat kajian apa yang saya katakan ini, sama ada benar atau teori semata. Bangsa asing boleh hidup dalam kampung dan kelompok Melayu tanpa apa apa masallah, tetapi bagi kawasan yang majoriti kaum asing belum tentu orang Melayu boleh menumpang hidup. Ini saya katakan melalui pengalaman hidup saya sendiri di Malaysia dan setelah merantau hampir keseluruh dunia. Siapakah yang sebenarnya paling “racist” dalam Negara ini? Yang pasti dan jelas sekarang, ia bukanlah orang Melayu yang merupakan penduduk majoriti, dimana hak dan keistemewaan mereka termaktup dalam perlembagaan.

Kenapa sebilangan orang Melayu yang berpendidikan sudah tidak dapat berfikir secara rasional dan berhemah tentang masa depan anak cucu sendiri. Sanggup menjadi pengkhianat bangsa dan agama semata mata kerana idelogi politik dan fahaman yang sempit. Sanggup diperkuda oleh idelogi Yahudi yang mahu melihat Negara ini hancur dan dijajah semula dalam bentuk baru. Kenapa ada yang sanggup memutar belit ayat ayat Allah semata mata untuk merancuni pemikiran bangsa sendiri demi kepentingan politik. Akibat disemarakkan dengan racun emosi oleh pemimpin pengkhianat bangsa maka ramai oragng Melayu/Islam tewas untuk berfikir dalam kesederhanaan dan bertindak secara membabi buta. Anugerah paling istemewa dari Allah iaitu AKAL sudah tidak dapat berfungsi lagi akibat rancun fitnah dan rakus untuk berkuasa.

Semoga bangsa ku yang telah hilang pedoman kembali kejalan yang benar dan berhenti merosakkan bangsa dan Negara. Saya percaya ramai diantara kita telah sedar bahawa usha jahat untuk porak perandakan Negara dengan menghalalkan cara tidak boleh dibiarkan. Ia perlu ditentang secara intelektual dan fizikal sehingga dikuburkan. Marilah kita kembali berfikir dan bertindak secara rasional demi Agama, Bangsa dan Negara.

7 comments:

Anonymous said...

Agama dan bangsa dihina?who cares!
Yang kita mahu Anwar jadi PM!

Anonymous said...

Ini citer hina agama dan bangsa yang mulakan dulu ialah penyagak, perompak, pembunuh dan samseng yg berselindung di balik parti sesat lagi songsang UMNO, bodo.

Pasal tamakkan kuasa dan harta negara agama diketepikan yang haram dihalalkan tapi mengaku diri islam! Apa jenis bangsa dan mana asal manusia ni?? Yg pasti manusia jenis ini adalah syaitan jelmaan manusia.

jaflam said...

Itulah masallahnya bila gila kuasa dah tak kira batas dan sempadan.Dulu saya marah juga bila Mahathir penjarakan dia tetapi sekarang baru faham kenapa nasib dia sebegitu rupa.

jaflam said...

Anon,
Terima kasih kerana membenarkan tulisan saya yg orang macam sdr ini ujud dan tidak dapat lagi melihat kebenaran. Parti UMNO yang sdr kata dan nista tu lah yg membangunkan negara hingga ketahap ini, maju dan aman serta org seperti sdr dapat hidup dan terus menabur fitnah. Dalam keburukan dan kelemahan UMNO juga Islam terus berkembang dan Malaysia menjadi negara contoh Islam maju didunia serta PAS dan pengkhianat bangsa dapat terus hidup dan berkuasa dibeberapa negeri. Mereka dapat menerima kekalahan dengan baik dan cuba memperbaiki diri sekarang. Tapi apa dah jadi kepada sdr,PAS dan Pakatan Rakyat? Kamu semua sekarang menjadi lebih teruk daripada UMNO dan BN. Fatwa semua disesuaikan dengan kehendak DAP, arak pun dah jadi halal, Cina DAP dah boleh keluar fatwa tentang syariah Islam dan kaum India mahu jadi Raja dinegara ini. Jual bangsa, jual agama dan jual segalanya hanya kerana ingin berkuasa! Cerminlah diri dan kira balik sumbangan PR kepada agama, bangsa dan negara. Saudara bercakap pun seperti bukan orang Islam yang berhemah sebab Islam tidak pernah menghalalkan fitnah apa lagi sesama kita.Saya pernah mengundi PAS dan bangga kepada perjuangan mereka terhadap Islam tpi nampaknya setelah berkawan dengan DAP & PKR, PAS menjadi lebih teruk daripada UMNO. Mungkin saya dan ramai lagi akan beraleh arah di PRU 13 nanti.

Bila UMNO yang sdr kutuk berani merubah diri kepada kebaikan, gulungan fanatik dan pengkhianat makin jauh tenggelam dalam kerakusan berkuasa dan menjadi perompak kepada kedamaian negara.

Kama said...

Hehehe.. you have proven your point jaflam...

jaflam said...

Hai kama,
Like you I am tired of this reckless lot and hope they come to their sensess before its too late. At the same time the silent majority should not let them imposed their hopeless idelogy upon us and put this country at ransom.

Anonymous said...

salam bro, surprised to read penyokong yg buta buta nak kan aib jadi pm. Kita semua berdoalah.. agar negara dan bangsa kita tak tergadai.
saya sokong umno itulah yg membangunkan bangsa dan negara. umno itulah membuatkan org bukan islamn internationally respected us. we balanced and stable in our steps. yes perhaps there are few bad apples and seed around. perhaps after weeding them out umno will be ok. we have to support umno . sapa lagi kalau tak kita. saya bekerja dgn syarikat kaum bukan mlayu. boleh rasa triple std mereka. org mereka pandai cakap dan putar belit so susah nak keja dan cari makan.
mereka pandai cover kelemahan kita. buat kita rasa kena mainkan.
nak cari makan punya pasal kena la tahan. itu baru perintah syarikat dan bekerja dlm syarikat. imagine kalau di a perintah negara masyaAllah...

pengalaman ini buat saya lagi insaf.
as for aib- time to retire duduk diam diam. keep on being bisex.
but don't continue preachg abt religion or ugama. sat gi taici main ular pulak. nampak sgt Allh swt masih sayangkan malaysia kerana dia tak lagi naik jadi pm. tapi kita kena bersungguh menolak dia dan ideology dia serta berdoa lah. Jgn dia dapat menjadi pm. Nauzubillah himin zalik.
Di hari dia dapat menjadi pm, org melayu, bangsa melayu, insaflah. bala yang bakal menimpa bangsa kita serta anak keturunan kita. obsessiveness in getting on to the throne membuatkan dia sanggup lakukan apa sahaja.
sanggup memcuci kain kotor dikhalayak ramai.. yg menjatuhkan bangsa. ohh dapat pulak support dari raja /sultan.
sekarang ada inside hand - rajin lah saman menyaman nanti judges pun boleh tolong support diaturkan.
ibaratnya aib ni macam pak kaduk sanggup memperjudikan bangsa dan keduudukan bangsa sendiri demi kkuasa. kalah berjudikan ni semua seluruh bangsa dan tanahair tergadai.
btw we have to reject these sort of politician goes around claiming to be alim at side, nationalistics at one side( anak hantar pergi masuk private school di west autralia), then open and pro ular at one side, and then one side greedy for power , money, and status at one side.
the danger org macam ni yg tak pernah kerja cuma jadi politician all his working life, dia takkkan henti ... selagi dia bernafas.

So melayu , bangsa ku semua, bangkit lah .. fikir dengan akal bukan dengan sentiment.
bro, susah kalau ada penyokong aib yg ber it dan berakal tapi terpesong. A bit like a fahaman sectarian. theyterlalu taasub.
ugama kata jgn terlalu taasub dgn sesuatu fahaman dan bertawasul dgn seseorg.
all these gullible kids/pple, they are easily blindded..tambahan ada lak supporter aib at higher end bleh panggil aib pak sheh. just because dlm penjara dok hafal quran.
semua org boleh menghafal tapi samada ilmu dihafalnya dapat memberikan keberkatan dan sinar chaya nur? apakah nur illahi dan petunjuk hasil dari menghafal alquran, oleh aib tu untuk menghancurkan bangsanya dan negaranya? ada kah muncul aib tiba tiba dengan kekuatan berasaskan keagamaan yang menghala ke arah yang fasiq? jika org yang alim boleh tersesat dan menyesatkan- makanya sapa aib? lagi lah ibarat iblis bejubahkan janggut sejemput berpura pura alim dan org kita masih mudah terpengaruh dgn imej.

imagine one moment he was radical islam, and then now very pro ular and etc.. so he wld do anything to get on to the throne.
berdoa lah semua and brace for Allah swt not to let him be inpower. sekarang melayu di perdedahkan akibat yg berkuasa ingin berada di tahta kuasa dan yg gila nak kkan kuasa tu sanggup buat apa saja ancaman. maka yg ditahta terpaksa tunduk pada tekanan demi utk bertahan dari sigila kuasa....yg sanggup meludah bangsa dan agama dan negara sendiri utk jadi tahta tampuk pemeritnatahan negara.

saya doa usaha aib tak berjaya. Takpe lah selagi ada org yang masih insaf mungkin Allah swt tidak akan menunaikan kehendak beliau.
**n**
salam