Monday, July 6, 2009

Lim Guan Eng ... Kg Buah Pala



Lim Guan Eng, Ketua Menteri tersohor DAP yang memerintah Penang tidak mampu menyelesaikan isu Kg Buah Pala yang melibatkan tanah dua hektar lebih. Bukan dia sahaja yang tidak mampu, negeri Penang pun tidak mampu dari segi kewangan untuk menyelesaikan kemelut tersebut. Hiaran bin ajaib kemana perginya cerdik pandai DAP dan Pakatan Rakyat yang sentiasa ada jawapan kepada semua masallah.... yang sentiasa betul dan orang lain semuanya salah.

Lebih mengelikan hati bila tak dapat selesaikan kemelut itu, nak salahkan pula BN dan minta kerajaan pusat bantu selesaikan isu. Pada pandangan saya kalau isu sebegini pun tak dapat selesaikan letak saja jawatan dan beri peluang orang lain perintah Penang. Memang senang mengutuk dan mengata orang tetap bila kena pada batang hidung sendiri baru rasa bahangnya. Kumpulkanlah cerdik pandai DAP seperti ayahnda Lim Kit Siang, Karpal Singh dan Anwar Ibrahim yang pasti ada resepi ajaib untuk masallah ini.

Mungkin kemelut ini akan mengajar Guan Eng supaya tumpukan usaha untuk majukan Penang dan berlaku adil kepada semua kaum dan kurangkan sifat menuduh dan memperlekehkan orang lain.

5 comments:

Kama said...

Well said! Bak kata pepatah Melayu.. sekarang baru tau langit tu tinggi atau rendah...

jaflam said...

Slm Kama,
Cabaran bagi org yang bercakap tanpa kuasa dan yang berkuasa bagai langit dan bumi. Bila dah ada kuasa teringin juga nak duduk banglo mewah yg jadi berita panas sekarang ini. Rumah saya pun ada semut, lipas, musang dan anai2 ... panggil pestcontrol selesai masallah tak payah pindah rumah emmm.

jaflam said...

Slm Kama,
Cabaran bagi org yang bercakap tanpa kuasa dan yang berkuasa bagai langit dan bumi. Bila dah ada kuasa teringin juga nak duduk banglo mewah yg jadi berita panas sekarang ini. Rumah saya pun ada semut, lipas, musang dan anai2 ... panggil pestcontrol selesai masallah tak payah pindah rumah emmm.

SpotTheBloggers said...

Dimaklumkan bahawa Blog tuan telah diletak senarai didalam direktori listing SpotTheBloggers.

Tuan boleh menghantar email bantahan kpd pengendali SpotTheBloggers sekiranya blog ini hendak dikeluarkan daripasa listings.

Selamat berkarya.

Salam hormat.

Anonymous said...

dulu dap kata umno cronies etc tapi DAP lagi teruk. sebab lim kit siang tak turun turun sampai sekarang. Tun Dr mhahatir dah lama turun dan pencen.
Ni DAP MACAM PARTRI COMUNIST KAT NOTH KOREA LAK. di perturunkan kuasa dan jawatan penting mereka pada anak dia. dia groom anak dia bukan orang lain. macam kim jongang di korea utara perturunkan kuasa melantik anak dia kimbangang.

so lim kit sian perturunkan pada anak dia lim apa entah.
si kapal karam menggroomkan apa tah nama anak dia.

whomever supported them is all buta mata dan akal.
same with pkr - the party was set for the perjuangan of of one person- aib. bini dia, anak dia, dll. dia kluar penjara , AIB, BINI AIB, ANAK AIB. APA KE JADAHNYA NYA TU.

pAS- anak nik aziz pun nak ada clout masa bapa masih hidup.

TDM- dia pencen anak dia nak masuk pemuda pun kena single out sbb khairi dan TUN Badwi punya keja.

Itu pun kaum umno sendiri dan parti umno yg put a stabber machine in actions .