Monday, February 2, 2009

Hearld Catholic LAKNAT : Cabar ISLAM dan MELAYU

Sifat kurang ajar dan biadap Hearld Catholic menggunakan perkataan Allah dalam edisi bahasa Melayunya dan membawa kes itu ke mahkamah setelah dibantah oleh Kementerian Dalam Negeri dan Jabatan Hal Ehwal Islam serta orang ramai adalah satu perbutan yang mencabar umat Islam negara ini. Belumpun mahkamah membuat keputusan mereka masih mendesak dan keras kepala untuk terus menggunakan perkatan tersebut.

Syabas kepada beberapa pemimpin dan ulama Islam yang bangun dan lantang menentang kebiadapan Hearld Catholic:

Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi : Memberi amaran keras agar jangan dicabar kesabaran umat Islam yang akan bersatu dan bangun menentang kesucian Agama Islam.

Prof. Datu Paduka Dr. Mahmod Zuhaidi Abdul Majid - Pensyarah Jabatan Fiqah dan Usul UIAM
Kita sanggup bangkit mempertahankan hak ini dan Allah sendiri mewajibkan kita berjuang sekiranya kesucian Islam dicemari. Jangan Sentuh semangat jihad kita.
Datuk Seri Mohd Tamyes Abd Wahid: Mufti Selangor
Sepatutnya mereka faham perkataan Allah itu tidak digunakan kerana perkataan itu adalah khusus kepada agama Islam sahaja dan ia merujuk kepada Tuhan Yang Maha Esa.
Tan Sri Syaikh Ismail Muhammad : Imam Besar Mesjid Negara
Nama Allah bukan sewenang-wenangnya boleh digunakan. Ini kerana Islam merupakan agama yang suci dan tindakan Herald Catholic ini mempersendakan Islam perlu diambil tindakan tegas.
Datuk Dr Mamor Osman: Setiausaha Agun Persatuan Pngguna Islam M'sia.
Kerajaan perlu bertgas dalam hal ini dengan mengambil tindakan undang undang keatas akhbar itu dan jika perlu gunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri.
Walaupn kita tidak diasak degan bom berangkai Israel seperti di Gaza tetapi umat Islam dinegara ini diasak dengan usaha meruntuhkan akhlak dan akidah secara subsersif dan akhir akhir ini secara terang terang. Kenapa ini berlaku? Mungkinkah kelemahan dan perpecahan pemimpin Islam dewasa ini ditakrifkan sebagai kejayaan musuh Islam dan peluang bagi mereka menyerang dan seterusnya menghancurkan kita. Adakah ia akibat kelekaan dan kerakusan pemimpin Islam dalam mengejar kuasa, pangkat dan harta mengakibatkan mereka alpa dan sanggup menjual Agama dan Bangsa.
Demi masa manusia itu adalah didalam kerugian melainkan yang berpesan pesan dengan pekara kebaikan dan yang mempertahankan Islam dibumi Allah ini. Janganlah digadaikan Islam dengan pulangan yang amat sedikit lagi merugikan.
Sedarlah dan bangunlah wahai pemimpin dan umat Islam dan pertahankanlah hak kita. Bagi pemimpin yang tidak mampu mempertahankan Islam dan Bangsa berundurlah, bagi yang selama ini melaungkan selogan Islam dalam perjuangan dan parti insaflah dan pertahankan Islam, jangan masih khayal dalam pelukan kafir.

2 comments:

Anonymous said...

May the laknatullah burn in Hell..
Amin.

jaflam said...

Itulah balasan yang wajar bagi mereka dan penyokongnya.