Thursday, March 19, 2009

Alahai Zaid Ibrahim ...Yang Tak Sedar Diri

Zaid Ibrahim yang sahih menyokong pembangkang tanpa rasa malu menuduh bahawa Datuk Seri Najib tak layak jadi PM dan meminta Yang Di Pertuan Agung tidak memperkenankan perlantikan Najib. Sedarkah Zahid bahawa dia tidak mempunyai kewibawaan untuk menuduh Najib apatah lagi hendak menasihat Agung. Dia adalah musuh UMNO dan BN dan tak perlu nak campur tangan dalam urusan UMNO dan BN. Pergilah bersengkongkol dengan Pakatan Rakyat dan UMNO bertuah kerana pemimpin seperti ini tidak lagi menjadi musuh dalam selimut.
.......
Setelah menghina Sultan Perak, sekarang pembangkang dan kroninya tanpa sedikit pun rasa malu meminta Yang Di Pertuan Agung menidakkan pilihan majoriti. Pekak ke manusia ini kepada titah baginda mengenai peralihan kuasa PM semasa membuka sidang Dewan Rakyat baru baru ini.
........
Harapan rakyat Najib dan barisan pimpinan barunya nanti dapat mentadbir negara dengan adil dan saksama dan tidak mudah lupa dengan janji untuk berubah kepada pemimpin yang telus dan berjiwa rakyat.

KUALA LUMPUR, March 19 — Umno deputy president Tan Sri Muhyiddin Yassin has described as “irresponsible and malicious” the statement by former Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Zaid Ibrahim on the country’s leadership transition.
He said the statement was clearly aimed at creating unease among Umno members in particular and Malaysians in general.

Muhyiddin said this in response to Zaid’s remarks yesterday in which he urged the Yang di-Pertuan Agong not to appoint Datuk Seri Najib Tun Razak as the new prime minister.
Speaking at an event here yesterday, Zaid said that Najib’s appointment as the prime minister would divide the people. Muhyiddin said Zaid’s statement was not helpful in uniting the people.
It also showed his opportunistic character, said Muhyiddin who is the International Trade and Industry Minister. “I strongly deny Zaid’s claim that the country is in crisis over the appointment of the prime minister.

“The Umno leadership transition is progressing well and it has been proven that Najib has the confidence of Umno divisions to be the new party president,” he said in a statement.

4 comments:

EQUILIBRIUM said...

siapa yg menidakkan pilihan majoriti? yg jelas perlembagaan malysia tidak menyebut presiden amno mesti dilantik sbg pm malaysia.

itu hanya tradisi yg diamalkan selama ini. mungkin amno terlupa utk menggubal perlembagan malaysia dgn memasukkan frasa perdana menteri malaysia mestilah dari beend atau amno.

EQUILIBRIUM said...

hehehe muhyidin cuma ulas najib dapat sokongan penuh utk jadi presiden amno. tapi dia sendiri tak berani nak cakap beend memang menyokong penuh najib sebagai pm menggantikan pak lah.

jaflam said...

Begitulah cantiknya adat dan tradisi yang diguna pakai dalam UMNO & BN. Tetapi malangnya dewasa ini ramai antara rakyat dan pemimpin Malaysia yang tidak beradat mahupun berbudi bahasa lagi.

Peruntukan Perlembagaan jelas bagi yang mahu melihat tetapi bagi yang gaya hidup berteraskan kontroversi dan konspirasi segalanya tidak betul dan penuh muslihat.

Anonymous said...

puak umno bn memang camtu...
die dh tau nk kalah...
pakatan rakyat akan memerintah kerajaan pusat tak lama lagi...
sabar!!!