Thursday, April 2, 2009

Najib Malaysian 6th PM





3/4/09 Najib signed in as Malaysian 6th Prime Minister. Let's see what kind of rumors and slenders will be cook out from the opposition pot next.

The madness of Malaysian opposition party and anti government groups was at its worst again, on the eve of Najib swearing in as 6th Malaysian Prime Minister. Without shame and guilty conscious they cook up another lies about the King not consenting Najib to be the next Prime Minister. I really hope this time the Malaysian will wake up and stop listening to the rubbish cook up by the PKR and anti government groups. Like many others I am sick and tired of the politics of slender and lies championed by the PKR.


..
Really pity the rumors mongers that have lost their sense of direction and self consciousness. Grow up and fight like a man and let the Rakyat judge you from what you do instead of sowing lies and slender in the society. Cermin diri sebelum mengata dan mengumpat orang serta jangan terus menerus menjadi pendusta dan penyebar fitnah.


...


TERBARU: Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak selamat mengangkat sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru tepat jam 10.10 pagi Jumaat di hadapan Yang di-Pertuan Agong. Majlis mengangkat sumpah yang penuh dengan adat istiadat itu berlangsung dengan disaksikan oleh rakyat seluruh Negara melalui siaran langsung yang disiarkan oleh TV1. Najib yang memulakan karier politik dengan memegang jawatan sebagai Timbalan Menteri Perdagangan pada umur 25 tahun dan kemudiannya menjadi Menteri Besar Pahang termuda pada usia 29 tahun. Selesai acara mengangkat sumpah majlis diteruskan dengan pengurniaan Darjah Seri Maharaja Mangku Negara (SMN) yang membawa gelaran Tun kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Darjah Seri Setia Mahkota (SSM) kepada isteri beliau Jeane Abdullah yang juga membwa gelaran Tun. Dengan sempurnanya majlis perlantikan berkenaan, segala desas-desus termasuk berita yang dibuat oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahawa Yang di-Pertuan Agong menolak perlantikan Najib adalah pembohongan semata-mata. – 3/4/2009

7 comments:

PemudaGagasan said...

Salamz...

things people will do for power

hahahaha

Kerp (Ph.D) said...

salam dato J,

agreed. and i'll be the first to admit the anti-gov groups are guilty of hitting below the belt because thats politics. but to suggest the other side is clean? come on, would anyone buy such story, dato? lets get real. lies and slender is a game played by politicians. and i mean from both sides of the fence.

as always, just my 2 sens worth.

jaflam said...

Salam Kerp,
Thanks for your thoughts and its true that the BN was not an angel too. But the level of lies cook out was rather sickening and insulting the intellience of people. Further more it seemed that they are trying to instill the same rotting culture to the rakyat.

Perhaps they will only be happy when Malaysia became like Thailand in politics. Maybe by then it be too late to count the blesings we had.

Pak Zawi said...

Dato',
Rakyat tidak boleh mudah ditipu dengan khabar angin yang tersebar melalui sms dan internet. Seperti kata Kerp kedua belah pihak menggunakan taktik yang sama kotornya cuma pihak Kerajaan menggunakan media arus perdana.Rakyat yang pening nak percaya yang mana satu.

jaflam said...

Salam Zawi,
Harap sdr baik & tq kerana singgah disni.Harapan saya pun begitulah supaya rakyat tidak tertipu kepada khabar angin dan tipu daya sama ada ia dtg darpadan BN mahupun PR.

Kalau dulu ditipu oleh BN jangan lah sekarang ditipu oleh PR pula. Hakikatnya setelah memberi undi saya kpd PR saya tidak nampak apa2 perubahan disekeliling saya. Kalau dulu sampah lambat dikutip sekarang ianya bertambah lambat lagi,pasar yang kotor dan tidak teratur tetap sama ditakuk lama. Kalau saya nak harapkan pembangunan besar mugkin saya bermimpi disiang hari.

Kita pilih mereka untuk berkhidmat lebih baik dari yang dulu, mereka sibuk berpolitik tabur fitnah dan racun hati rakyat tak kira masa. Siapa yang menipu dan siapa yang tertipu.

ZABS said...

Salam Dato'
Seperti Dato' saya juga terberi undi saya untuk mereka. Nampak gayanya saya menepuk dahi jugalah sehingga PRU 13 nanti.
Terlanjur perahu boleh patah balik. Terlanjur dah pangkah. Empat tahunlah terimalah padahnya.

jaflam said...

Salam Zabs,
Samalah kita nampaknya, saya masih mengharap mereka yang kita pilih ini berubah halauan dan mula berkhidmat untuk rakyat. Empat tahun satu masa yang panjang untuk dipersiakan.

Mungkin dlm PRU 13 mereka pula akan dihukum kalau tidak berubah.