Sunday, January 3, 2010

Allah Islam.... Ada Yang Masih TIDUR


Dalam nama Allah dipersenda oleh kafir katolik ada lagi pemimpin Islam yang masih tidur dan dibuai mimpi. Walaupun ramai telah bagun mempertahankan nama Allah seperti Mufti Perak, Sheikh Halim Abd Kadir ( YDP Persatuan Ulama Malaysia) Ustaz Nasaruddin PAS, Dato Harun Taib ( Ketua Dewan Ulama PAS), Prof Mahmood Zuhdi UIAM, Dr Maamor Osman PPIAM, Zulkefli Nordin PKR, Pemuda UMNO Penang, Ketua Wanita UMNO dan ramai lagi NGOs dan cendiakawan Islam. Namun masih ramai lagi yang masih tidur dan tidak nampak batang hidung dan suara. Suara Menteri KDN yang dicabar masih tiada, Menteri Menjaga Hal Ehwal Islam hanya memberi kenyataan bertulis untuk berita utama semalam. Kenyataan Tun Mahathir dah keluar tapi suara daripada PM dan TPM masih tidak kedengaran.

Dalam mana Islam dicabar sebegini rupa masih ada yang tidur lena atau berhibur menyambut tahun baru entah dimana. Muslihat mencabar nama Allah adalah satu agenda yang besar untuk meruntuhkan Islam didunia Melayu dan Malaysia khasnya. Ia adalah sebahagian daripada agenda besar dalam meruntuhkan akidah generasi muda yang tipis keimanan dan juga Malaysia sebagai sebuah Negara Islam yang berjaya. Apabila nama Allah disamakan dengan nama tuhan Jesus, maka pada takrif mereka Islam itu sama sahaja dengan agama mereka dan mereka berhak kesamarataan dalam apa juga bentuk. Mereka menjadi kafir apabila menduakan Allah dengan berpegang kepada tuhan mereka yang terdiri daripada tiga elemen ( holy trinity ). Sebagai seorang Islam menyamakan Allah dengan tuhan katolik tidak dapat diterima sama sekali dan wajib ditentang sepenuhnya.

Bagi mereka yang masih tidur, terutama pemimpin utama Islam, insaflah dan bagun dari lena sebelum kamu ditidurkan selamanya oleh Allah.

8 comments:

Anonymous said...

"... dan kalaulah Allah tidak tidak mendorong setengah manusia menentang (pencerobohan) setengah yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja (kaum Nasrani), dan tempat-tempat sembahyang (kaum Yahudi), dan juga masjid-masjid (orang Islam) YANG SENTIASA DISEBUT NAMA ALLAH BANYAK-BANYAK DALAM SEMUA TEMPAT ITU dan sesungguhnya Allah akan menolong sesiapa yang menolong ugamanya (ugama Islam); Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha Perkasa." - Surah Al-Hajj, ayat 40

ibnu zasoh said...

Assalamu'alaikum
Amat malang mereka yang memberi pandangan amat cetek pengetahuan tentang agama Kristian. Bukankah Kristian ini juga agama samawi yang Tuhannya adalah Allah?. Tahukah penulis apa sebenarnya yang penulis tulis? Fahamkah penulis akan 'Trinity'. Jangan menghalang haq orang lain atas sebab kelemahan kita. Dimanakah pewaris-waris nabi yang sepatutnya mengasuh umat dalam menguatkan akidah? Amat malang umat Islam. Maha benar apa yang disabdakan oleh Rasulullah saw yang membawa maksud yang umat Islam adalah seperti buih-buih dibawa banjir.

jaflam said...

m/slam iz,
janganlah menjual agama dan nama Allah kerana keuntungan dunia yang sedikit. dalam kecetekan ilmu ini pandangan saya selari dengan majoriti umat Islam, para ulama dan cendikawan yang melampaui batas politik termasuk mufti dan ketua dewan ulama PAS. Kelemahan umat Islam dinegara ini terletak pada sebilangan kecil Islam libral yang sanggup menjual agama dan mengkafirkan sesama Islam untuk kuasa politik. Jangan gunakan sepotong dua ayat dan dalil untuk menjual nama Allah. Gunakan akal yang Allah beri untuk menegakkan Islam bukan untuk bersengkongkol dengan kafir dalam meruntukan akidah umat Islam.

Jangan risau tentang pengetahuan saya tetang kristian sebab saya pernah hidup dinegeri kafir dan faham benar perbezaan antara kristian dan Islam. Pandangan sdr sama dengan Nik Aziz dan Khalid yg lebih condong kepada kehendak kafir dari Islam itu sendiri.

Anonymous said...

ini bukannya pasal agamalah bro. this is a last frontier plan by aib. dia nka pecah kan perpaduan so so that dia dapat menag election jadi pm. right now pm, tpm did not make any statement as they knew all is supported by judiciary.
the judiciary is = aslanshah. he has a very strong clout over judiciary who sit for which case. just a phone call to ketua hakim negara etc enough to make their balls prune.
remember these current ketua hakim negara all used to be no body and probably tak kan dapat top where they are now. as they are not poshy, snooty, drink whisky like water, eat anything, doesn't sepak excellent posh english like tun azlan shah this as pick better but the choice of judges selection all by govt, he still ahve a clout over this. so selagi dia tak padam org ni semua akan patuh pada dia dari dan takut pada dia dari tuhan. after all these people dapt datukship dari dia or his alma mater. so they dare not go against his wishes. these are the hi class elite society, where religion do not matter to their life and conscience. where things backfire tembak kepala.

Anonymous said...

so these asalnshah memang desperate nak maintain anak dia yg dari segi perlembagaan undag tubuh perak kena beri pada raja besar peraketc.
but sedap duduk atas power, so a negotiation must be done.
so aib in need of hand to win the elcetion so he can capai his cita cita nak jual negara bangsa dan bakar jadi abu sebb nafsu punya pasal. plus masa jadi finance mnister syarikat milik sultan perak nyaris bungkus in the 90s. so aib beri duit..beratus juta duit dari treasury..
so now both have common stand-to stay in power. as he is getting old and sickly from minum banyak air setan, he has to act fast and ib need to have the voters to his pakatan kepala taik. so this what the calld perjanjian made in heaven for the 2man.
judges choices definitely non muslim and non symphatethic of locals sentiment. and was asked to produced sucj verdict.
then all is like arolling balls. and it is a matter of kaki kaki aib to instruct to baling bomapi bakar rumah ibadat and then riot can start and infact rusuhan perkaumana boleh bermula. dan pm akan kalah dgn parti bnwhen election comes soon.
the mdia is playing the card of displaying what can be term minyak ke atas api.
ingat anwar adalah raja rusuh. dari mula dia kena sack, sampai ke hindraff , sampai lah sekarang. he medialised the government to segala benda yang mengorbankan kesajetraan negara dan rakyat.

sekarang he desperately used the Allah as part of his planned with assistance of Aslan shah, but almost successful memalukan negara. org blm merusuh seperti dijangka kan tapi non muslim akan goyah loyaltyu mereka pada bn. sbb cina dan india dan lain lain kaum akan ada pilihan selain dari bn. apa langkah najib dan pemimpin akan jadi langkah yg bakal menjadi petunjuk samada bn menang atau tidak satu malaysia. pm tak beri statement sebab mereka tahu ini semua angkara anwar...pengikut anwar yg tak boleh fikir dan jadi radicalise. tak tahu apa matlamat mereka.
kalau nak main bontot main tapi takyah nak jadi alim atau pegi ke kaum mlayu tunjuk dia alim, tak kena layan sbb pas dah ada, dia pegi kat kaum hindu, guna hindraff utk buat rusuh, kurang berhasil, pegi ke kaum cina, dap dah ada, kurang berhasil.
maka cuba buat pakatan, tapi masih ada yg tak kukuh, maka langkah terakhir pegi kepada hak yg paling sensitif. back up by judiacry overhsadowed with godfather of judiacyry aslan shah. used the most sensitive issues.. surely this is the bastion. so all the votes pecah pada pakatan.tu aja.. semata mata nak jadi pm punya cita cita.
apa susah dah kaya anwar bleh duduk kat mana uk, us etc.. harta dia datu nazri abdullh pegang berbillion billion apa susah. anak cucu ccicit bleh hidup. what is org malaysia.. they are a servant to anwar ibrahim. if aib failed he the masses is just a no or figure. the only matters to him is he in power, main bontot, corporation is his friends. sadly our people esp the man read less so they are limited in their knowledge and etc. they only golf golf, kawin 3,2 , perempuan, tunjuk alim tu aja. yg dah jadi org alim pulak sebuk lak nak bawa ajaran wahabi yg banyak memundurkan kenmajuan negara. kalau nak trengok pentadbiran wahabi pegi je saudi dan negara sekutunya. cukup.
makanya kiat semua berdoa jgn kita semua negara kita dilingkup dan di aibkan oleh golongan pendusta bukan pendita.
he -aib is so called very opened to western world. baik dgn yhudi, etc. so Only god be his judge. org macamni adalah liability to the country and susah lak nak mati.si kakibotol is desperate nak naikkan anak dia jadi soltan sbb dia dah nak padam dah.

Anonymous said...

yesterday a bunch of chinese whom never respect msia and malays mainly said org melayu are extremist.
the best part was they envisioned bn yg buat dan bakar bakar ni utk pm dan kluarga to stay in power.
the non muslim and non malaysia said- why they bakar bakar ?
amoi lawa tapi takdapat bezakan siku dan mulut dia jawab: oh melayu mereka sangat extreme,sungguh etemist over islam.
mak dia cakap org lempar b0m api dan macam lagi nak bakar gereja. etc.
budak non msian ni tanya: apa punca nya?
sbb mahkamah dah kluarkan keputusan katolik kristian gereja boleh menggunakan kalimahAllah dlm kitab dan kegunaan agama kristian meerka. budak non islam tanya: kenapa katolk kristian nak gunakan nama Allah sebagai panggilan tuhan kepada agama katolik? amoi cantik takde otak - sebab maskud Ala =god.
budak non msia: but they normally called god god why must used ALA?
(PAHAM DAN TAK PAHAM. AMOI TAKDE OTAK CAKAP: ohh the malay are muslim and theyare very extreme.

from the short info i heard yesterday- the new generation esp yg tidak berpendidkan asas dari pendidikan msia, mereka tidak paham culture dan sensitiviti dan culture org islam serta org melayu.

Anonymous said...

pembangkang dan ngos yg berasaskan agama agama lain terutama kristian di msia dapat bantuan dari negara barat terutamanya yg besar -u54.
bukan ngos spt aib every now and then pegi ke u54 jumpa penasihat beliau kita suma bleh agak sapa. flight transit somewhere in Europe transit pegi u54 balik transt singgah london tengok harta, jumpa kaki dan enjoy lebih kurang pastu balik menaiki syarikat penerbangan msia yg paling besar.

setiap lawatan beliau tiket nya diinvoice kpd 1 org__ based in u54. kmudian dia akan dtg collect ticket di airpot dan terus naik pesawat duduk 1st class seat.
then one time miscommunication dgn orgu54. teket 1st class takde dan takde tiket. maka aib kena bli teket pakai duit sendiri.. aib beli ekonomi teket. aib naik ke pesawat terus duduk ke seat 1st class. crew serba salah sebb aib simply je dudukkecoh tapi suma takut nak tegur perbuatan aib krn aib ada tendency buat kecoh la kan.
kakitgn dibawah kena membuat laporan kekecohan itu. masing masingtakut takut aib taruk pasir dlm periuk mereka. ada sorg penyokong aib btul hilang hormat pd aib dgn kejadian ini. ini berlaku approxsetahun 2 lebih dulu.
see blm apa apa dah salah guna kuasa. org takut nak tegur dia krn sifat merusuh dan putar belit ngalahkan ular...

learn quran online said...

You are doing a great job I liked reading you blog and I loved keep on the good work on I don’t know if I have said it already or not but great wok tack care thank you