Sunday, March 21, 2010

Tun Mahathir.... Perkasakan PERKASA


Kenyataan resmi Sultan Selangor mengapa Tuanku tidak dapat hadir ke majlis perasmian Mesyuarat Agung PERKASA sedikit sebanyak telah dapat menagkis pelbagai tomahan pihak anti Perpaduan Melayu terhadap PERKASA. Sebenarnya jika diamati memang ramai pihak yang tidak senang dengan perkembangan dan peranan yang telah dimainkan oleh PERKASA dalam memperjuangkan keistemewaan Melayu, Islam dan Institusi Di Raja seperti yang termaktub didalam Perlembagaan. Macam biasalah bila Melayu cuba mempertahankan hak, mereka dikatakan melampau dan perkauman tetapi bila bangsa lain menuntut perubahan kepada perkara perkara yang telah termaktub dalam Perlembangaan mereka disanjung sebagai pejuang demokrasi sejagat dan menjadi pihak yang ditindas. Dalam mana ekonomi dan perniagaan Malaysia dimonopoli oleh kaum China, mereka masih lagi tidak berpuas hati dan mahu monopoli segalanya. Kalau boleh mahu Melayu merempat dinegeri sendiri, barulah puas hati mereka agaknya.

Malangnya mereka ini sekarang makin besar kepala kerana disokong oleh parti dan orang Melayu Islam yang gilakan kuasa dan pengaruh. Pihak ini tidak habis habis meracuni pemikiran rakyat supaya menentang apa juga yang dilakukan kerajaan tanpa memperdulikan buruk baiknya. Memanglah bukan semua yang dilakukan oleh kerajaan adalah yang terbaik, tetapi itulah gunanya pembangkang atau NGOs bagi memastikan hanya perkara yang terbaik akan dilaksanakan untuk rakyat.

Dalam mana Melayu dan Islam tersepit disebalik permainan politik BN dan Pakatan Rakyat, PERKASA merupakan satu landasan yang baik bagi menyatukan orang Melayu dan memastikan niat jahat terhadap kepentingan Melayu dan Islam dapat dihapuskan. Kehadiran Tun Mahathir bagi merasmikan Mesyuarat Agung pertama PERKASA pada 27 Mac ini akan memastikan PERKASA terus perkasa dalam memperjuangkan agenda Melayu.

Bagi orang orang Melayu yang telah bosan dengan usha licik pelbagai pihak untuk melemahkan Bangsa Melayu dan Islam bagunlah dan beri sokongan semampu boleh kepada PERKASA dan NGOs lain yang mempunyai matlamat yang sama. Kalau tidak dapat menyumbang dengan tenaga dan harta setidaknya beri sokongan moral dan jadi ahli biasa kepada persatuan yang berjuang mempertahankan bangsa dan agama sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

he is the founder of perkasa what.. sure he open mah... remenber 308