Monday, April 20, 2009

Dalilah : Kanser Payudara Ku


Dalilah @ Radin Galoh happy with her book


Perlancaran oleh KP Dewan Bahasa dan Pustaka

Sahabat kita Dalilah Tamrin @ Radin Galoh selamat melancarkan buku pertamanya "Kanser Payudara Ku: Perjuangan dan Kesederan" di PWTC Kuala Lumpur hari ini. Perlancaran disempurnakan oleh Ketua Pengarah, Dewan Bahasa dan Pustaka sempena Pesta Buku Antarabangsa. Tanda sokongan bagi pihak bloggers dizahirkan dengan kehadiran Elviza, Marina Mahathir, Husna, Putri Kama, Pak Abu, Mambang Hijau, Jaflam, Ariffin dan lain2.

Sokongan dari teman Jaflam,Pak Abu, Putri Kama, Radin & Ariffin


Husna, Marina Mahathir, Elviza, Radin G & Putri Kama
..
Buku yang menceritakan pengalaman Radin melalui kehidupan sebagai pesakit kanser payudara ini memberi seribu panduan bagi mereka yang diduga dengan penyakit yang sama dan keinsafan bagi mereka yang masih menikamati kesempurnaan kesihatan oleh Illahi. Kekuatan dan kesabaran Radin dalam melalui dugaan Allah ini membawa seribu erti bagi saya sendiri kerana saya telah melihat keruntuhan dan ribut rumah tangga akibat penyakit ini. Rumah tangga seorang teman menjadi porak peranda dan bagaikan api panas apabila isterinya mendapat penyakit kanser payudara dan tidak dapat mengawal tekanan perasaan beliau. Suami yang dahulu menjadi teman, kekasih dan sahabat kini mejadi seteru dan hempedu dalam hidup. Apa yang dilakukan oleh suami semuanya menjadi salah dan menyakitkan mata dan hati.

Disinilah kesabaran dan perjuangan Radin membezakan sifat manusia dalam menempuh sesuatu dugaan hidup. Semoga tulisan dan coretan beliau ini mengajar kita erti kesabaran dan keshukuran.
Radin Galoh the writer
..
Pengunjung Pesta Buku .... siapa kata orang tak suka membaca
..

11 comments:

The Ancient Mariner said...

Jeff,

Foto ke4 dari atas, bukan Elviza tapi Husna Mohktar.

Wassalam

jaflam said...

Salam YA,
Thanks for the corrections, did not get Husna name yesterday. Wish you were there yesterday, it was quite a good chit chat after the show as usual.

Kama At-Tarawis said...

It was wonderful to have had the opportunity to meet you semalam. Hopefully we can get together with fellow bloggers once in a while..

jaflam said...

Salam Kama,
Its great meeting you, pak abu and all the rest yesterday but sorry that you have to endure the heavy migrane after that. Hope you are better now and pak abu gave his magical sos treatment yesterday.

InshaAllah we will meet again in future bloggers meets.

Unknown said...

Salam DJ...

Saya dan MH would like to thank you..for the support and this entry...

I saved the photos already. Boleh ya?

I'm blessed to have know you DJ... You have helped me move forward and learn to into the positive side of atrial and tribulation.

again, thank you brother.

Kerp (Ph.D) said...

ahh yes, our darling (kak) dalilah. wish i was there too. tried to go but couldnt find anyone to give me a ride.

Kak Teh said...

...and I missed all this!! But i have been goinga round the blogs reading the coverage of the launch!

jaflam said...

Well Kerp it's the thoughts that count. Anyway those present managed to give good support to Dalilah and made it her day.

jaflam said...

salam kak teh,
Dalilah is lucky to have friends all across the globes supporting her book. It definately gave her the strength and courage to move further in writing and life.

ZABS said...

Salam DJ,
Tidak berkesempatan ke sana. Tahniah kepada beliau.

jaflam said...

Salam Zabs,
Kita tumpang seronok kejayaan kawan. Dari dekat atau jauh tak kisah janji kita sokong.